ANQI’nin “Kalbin Çağrısına Yolculuk” Enstalasyonu ArtAnkara 2025’te!
GÜNDEM, 21 Şubat 2025 05:36
Sanatçı ANQI ( Melek Anqi ), şimdiye kadar gerçekleştirdiği en kapsamlı interaktif sanat enstalasyonu olan “Kalbin Çağrısına Yolculuk” ile ArtAnkara ’nın 11. edisyonunda sanatseverlerle buluştu. Hiromita Project sanat platformu tarafından düzenlenen bu proje, ANQI’nin sanatsal yolculuğunda önemli bir dönüşümü temsil ediyor. Kültürel semboller, mitoloji ve izleyici katılımını bir araya getiren sanat yerleştirmesi, bireyin kendi özüne yönelmesini teşvik eden derinlikli bir deneyim sunuyor.
ANQI için Kalbin Çağrısına Yolculuk enstalasyonunu ArtAnkara’da sunmak özel bir anlam taşıyor. İlk olarak bir NFT olarak doğan ve 2023 yılında ArtAnkara’da resim formunda Türkiye’deki sanatseverlerle buluşan Hiromita, bu kez tam anlamıyla katılımcı ve kapsayıcı bir sanat deneyimi olarak geri dönüyor. Sanatçı, Hiromita’nın yolculuğunu kendi kimliğini bulma ve dünyayla sahici bağlar kurma süreci olarak tanımlıyor. Bu dönüşüm, ANQI’nin sanat pratiğindeki değişimi de yansıtıyor.
“Hiromita’nın yolculuğu, NFT olarak dijital dünyada başladı, ardından resimlere, heykellere ve şimdi de interaktif bir enstalasyona dönüştü. Bu dönüşüm, insanın bireyleşme süreciyle benzerlik gösteriyor; özümüzü keşfetme ve bu keşfi dünyayla paylaşma yolculuğu… ArtAnkara’da bu projeyi gerçekleştirmek, sanatseverlerin gösterdiği sıcak ilgiye bir karşılık niteliğinde ve benim için adeta bir eve dönüş hissi yaratıyor,” diyen ANQI, bu özel proje ile izleyicileri içsel keşfe çıkmaya davet ediyor.
Enstalasyon, ArtAnkara’nın yoğun atmosferi içinde bir tür sığınak yaratmayı hedefliyor. İzleyiciler, içsel dünyalarına dönerek kalplerindeki çağrıyı dinleme fırsatı bulacaklar. Çalışmanın merkezinde büyük bir çadır, bir “Dilek Nehri” ve ağzı açık dev bir Hiromita heykeli yer alıyor. Çadır, bireyin içsel evini ve dönüşüm sürecini simgeliyor. Kumaşlardan oluşan “Dilek Nehri”, izleyicilerin projeye eklemeler yapabileceği bir katılım alanı sunuyor. Açık ağızlı büyük Hiromita heykeli, sanatçının sıklıkla kullandığı “I eat your void” (İçindeki boşluğu yiyeceğim) metaforunu somutlaştırıyor; bu, içimizdeki boşluğun kendimize dürüst olarak ve samimi bağlarla dolabileceği fikrini işliyor.
Sanatçı, projenin temelinde Asya mitolojisi, tasavvuf ve arketipsel psikolojinin birleştiğini ifade ediyor. Enstalasyonun kavramsal temelini oluşturan unsurlar arasında Çin kültüründeki “kiremit kedisi” (wamao) geleneği, Antik Yunan’daki daimon kavramı ve Mevlana’nın öğretileri yer alıyor. Enstalasyona ilham veren en önemli dizelerden biri Mevlana’nın şu sözleri:
“Ruhunun içinde bir yaşam gücü var, o yaşamı ara.
Beden dağında gizli mücevher var, o madeni ara.
Ey yolcu, eğer O’nu arıyorsan,
Dışarıya bakma, kendi içinde ara.”
Sanatçının yarattığı Hiromita, pandemi döneminde NFT olarak dijital dünyada doğdu ve ardından resim ve heykel olarak fiziksel varlık kazandı. Çocukluk anılarından ve Asya geleneğinden ilham alan Hiromita, kişisel ve evrensel bir figür olarak bireyin özgünlüğünü koruması ve sahici bağlar kurması gerektiğini hatırlatıyor.
“Hiromita kendini sevdirmek için değişmiyor. Hem vahşi hem oyuncu, hem güçlü hem sevecen. Bize kendi özgünlüğümüzü koruyarak gerçek bağlantılar kurmayı hatırlatıyor,” diyen ANQI, karakterin giderek sanatsal bir projeden daha büyük bir platforma dönüştüğünü vurguluyor.
2024 yılında Çin’in Suzhou kentinde bir hafta süren kamusal sanat projesinde Hiromita, çocukların kendi Hiromita heykellerini boyadığı büyük bir dış mekan projesine dönüştü. 2025’te ArtAnkara’daki proje ise yetişkinleri hedefliyor. Sanatçı, bu projeyle izleyiciyi sanat eserine pasif bir gözlemci olarak değil, aktif bir katılımcı olarak dahil etmeyi amaçlıyor.
Hiromita Project olarak adlandırılan bu yeni sanat platformu, kolektif, çok disiplinli sanat projeleri geliştirmeye odaklanıyor. ANQI, platform aracılığıyla uluslararası sergiler, kamusal sanat projeleri ve etkileşimli sanat deneyimleri üretmeyi planlıyor.
ArtAnkara 2025’teki sanat yerleştirmesi, Hiromita karakterinin geldiği noktayı en kapsamlı şekilde gözler önüne serecek. Sanatseverler, 20-23 Şubat 2025 tarihleri arasında ATO Congresium 2. kat, Stand B-16’da bu benzersiz sanat deneyimini keşfetmeye davetlidir.
Daha fazla bilgi için: www.artankara.com
www.hiromitaproject.com
Instagram: @hiromitaproject
ANQI Hakkında
ANQI (Melek Anqi), Türk-Tayvan kökenli bir çağdaş sanatçı olup resim, heykel ve dijital sanatı bir araya getiren disiplinlerarası bir yaklaşıma sahiptir. Yale Üniversitesi’nden yüksek lisans derecesiyle mezun olan sanatçı, eserlerini New York, Şanghay, İstanbul gibi uluslararası sanat merkezlerinde sergilemiştir.
Yaratıcısı olduğu Hiromita karakteri, zamanla dijitalden fiziksele, resimden heykele ve enstalasyona dönüşerek kendine ait olma, bireyleşme ve özgünlük temalarını merkezine alan bir sanat hareketine evrilmiştir.
Daha fazla bilgi için: instagram: @hiromitaproject @anqiartworks www.anqiartworks.com
Www.hiromitaproject.com
GÜNDEM, 21 Şubat 2025 05:36
Yorumlar (0)

Türk Girişimciliğinin Yükselen Yıldızı: Ahmet Can’ın Başarı Hikayesi

Köksal Selçuk: Emek En Yüce Değerdir – 1 Mayıs İşçi Bayramı Kutlu Olsun

Eren Canak’tan 1 Mayıs Emek ve Dayanışma Günü Mesajı

Bilim ve Doğa Tutkusuyla Yükselen Bir Lider: Eren Canak Kimdir?

RTÜK, Sokak Röportajları İçin Çalışma Başlattı

İstanbul'da İlk 3 Ayda 41 Milyon Muayene

2025 Yılı 2. İl Koordinasyon Kurulu Toplantısı Gerçekleştirildi

Valimiz Sayın Hulusi Şahin’in 1 Mayıs Emek ve Dayanışma Günü Mesajı

42 İlde FETÖ'ye Yönelik Düzenlediğimiz Operasyonlarda; 169 Şüpheli Yakalandı

Dolandırıcı Organize Suç Örgütü Üyesi 41 Şüpheli Yakalandı

Toplum Destekli Polis Ekipleri Öğrencilere Trafik Güvenliği, Güvenli Oyun Alanları ve 112 Kullanımı Hakkında Bilgilendirmelerde Bulundular

Antalya, Aydın, Samsun ve Tekirdağ’da Jandarma Ekipleri Tarafından Öğrencilere Trafik Bilgilendirmesi Yapıldı

Hassas Burunlar "Maya" ve "Liya" Narkotik Dedektör Köpekleri Uyuşturucuyla Mücadelede Önemli Rol Alıyor

İmparator'un serveti duyanların dudaklarını uçuklattı

GÜÇLÜ KADINLAR, GÜVENLİ YARINLAR: AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ’NDE KADINLARA YÖNELİK AIKIDO EĞİTİMİ BAŞLADI

ADNAN ASAR’DAN TBMM’DE MHP'Lİ ABDURAHMAN BAŞKAN’A ZİYARET: ESNAFIN SORUNLARI GÜNDEME GELDİ

“ALIN TERİ KUTSALDIR, RANT DÜZENİ HARAMDIR!”

Müyorbir'den “Günümüzde Türk Halk Müziği” Paneli

Anadolu Birliği Partisi Genel Başkanı Bedri Yalçın’dan Dr. Köksal Selçuk’a Önemli Açıklamalar

Başkomutana çağrı....

BAŞKAN BÖCEK’İN DİPLOMASI SAHTE Mİ?

AESOB Başkanı Adlıhan Dere'den ABP Genel Başkanı Bedri Yalçın'a Ziyaret

Geleceğin kadınları, bugünün güçlü adımlarıyla yetişiyor

Antalya dahil 4 ilde dolandırıcılara kripto operasyonu

Altın fiyatlarında son durum?

Provokasyon partisine dönen CHP çok yoğun şaibe ve şüphe altındadır

Antalya’nın Markaları Küreselleşme Yolunda

Jandarma, Canlar Şenliği'nde KADES'i Tanıttı

12 Ayrı Yasa Dışı Alkollü İçki İmalathanesi Deşifre Edildi, 137 Şüpheli Yakalandı

Siber Suçlarla Mücadele Kapsamında 68 İlde Gerçekleştirilen Operasyonlarda 169 Şüpheli Yakalandı

Resim Yarışmalarında ödüllere doymayan gururumuz FATIMA ERVA EREN

Devlet Sanatçısı Beste Özdemir’den Ankara’da Türk Halk Müziği Ziyafeti

Anahtar Parti İl Başkanı: "Çocuklarımızı Kaderine Terk Etmeyeceğiz"

Adnan Asar’dan SGK İl Müdürü Tanrıöver’e Ziyaret

ANTALYA’DA KONYA RÜZGARI ESİYOR: KONYA MİRAY ETLİ EKMEK SALONU

Fatih Bayhan, Sebîlürreşad Kültür ve Sanat Merkezi’nin Başarısının Arkasında

Prof. Dr. Ziya Burhanettin Güvenç, Samsun Rotary Kulübü’nde Kalkınma ve Refahı Anlattı

Ferhat Durmuş, "Gönül Dağı Nefesi" Konserinin Müzikal Başarısının Mimarı

Selma Geçer, Azerbaycan’ın Coşkusunu "Gönül Dağı Nefesi" Konserinde Yükseltti
